Fotografia produktowa w Krakowie wraz z rozwojem handlu internetowego zyskuje na znaczeniu. Jest ona obiektem zainteresowania ze strony wielu fotografów, którzy działają w marketingu. Co to jest fotografia produktowa, o której się coraz częściej słyszy?
Fotografia produktowa co to?
Fotografia produktowa jest gałęzią fotografii, gdzie liczy się konkretny przedmiot. Przede wszystkim jest obiektem zainteresowania osób, które działają poprzez sprzedawanie produktów. Natomiast wynik działania fotografa jest istotny z punktu widzenia klienta. Dzięki dobrym fotografiom może on dobrze przemyśleć zakup, a nawet zdecydować się na niego pochopnie. Wraz z rozwojem technologii fotografia produktowa oferuje coraz więcej. Konsument może bezproblemu manipulować obrazem prezentującym przedmiot. Zobaczyć jak wygląda: od góry, od dołu i każdego boku dzięki funkcji interaktywnej obracania zdjęciem pod różnymi kątami. Ponadto może zbliżać przedmiot w celu zobaczenia go w najdrobniejszych szczegółach, gdy siedzi wygodnie przed monitorem. Więc należy zadbać o zrobienie jakościowego zdjęcia przed publikacją.
Fotografia produktowa co to jest packshot i still life?
Wyróżniamy dwa typy fotografii produktowej. Najpopularniejszą i stosowaną głównie w tworzeniu ofert internetowych przez sklepy i nawet osoby prywatne jest typ packshot. Skupia się on głównie na produkcie i pokazaniu go w całości, aby klient miał dobry wgląd na niego i widział wszelkie szczegóły. Natomiast still life jest opcją kreatywną częściej wykorzystywaną w m.in. marketingu. Fotograf ma duże pole do popisu, chociaż nadal musi pokazać rzeczywisty produkt, aby wyglądał tak jak naprawdę. Ludzie są wzrokowcami, zatem tu liczy się tu wywołanie emocji i fotograf może manipulować m.in. światłem.
Fotografia produktowa zasady
Skupimy się na powszechniejszej fotografii typu packshot. W celu zrobienia dobrego zdjęcia należy zadbać przede wszystkim o dobre światło. Najlepiej jest zdjęcia robić wczesnym popołudniem i zadbać o światło dzienne. Można się wspomóc lampami, które pomogą uzyskać pożądane światło. W celu regulacji światła można zakupić dyfuzor do flesza.
Fotografowany przedmiot musi zostać przygotowany przed wykonaniem zdjęcia. Warto go starannie wyczyścić i ewentualnie pozostawić do jego wysuszenia się. W przypadku ubrań koniecznie należy zadbać o to, aby nie były one z widocznymi zgnieceniami. Produkt zadbany przyciągnie klientów.
Oprócz przedmiotu należy zadbać o jego tło. Polecane jest głównie białe bez zbędnych dodatków. Można skorzystać z różnych efektów i jednym z nich jest tzw. efekt krzywej nieskończoności, który uzyskuje się po zgięciu białego płótna bądź papieru.
Tło jak i zdjęcie powinno być przede wszystkim naturalne. Nie warto zdjęcia na siłę upiększać w programie graficznym. Ma być ono takie, jakie jest w rzeczywistości, a przy tym zachęcać klienta do jego zakupu. Oczywiście fotografia nie może być nieostra, rozmazana. Bylejakość jest odpychająca. Klient często kieruje się tym, co widzi, a pierwsze wrażenie jest decydujące w dokonywaniu decyzji zakupowych.